Elverhøj

En institution med et godt læringsmiljø, hvor der er plads til at være barn.

Det skal være trygt og rart at være i Elverhøj. Hos os er der nærværende, engagerede og troværdige voksne, som hver dag arbejder for at udvikle børnene til robuste og livsduelige børn gennem anerkendelse, omsorg, respekt, varme og et positivt menneskesyn.

Elverhøj er en integreret institution med 27 vuggestuebørn og 88 børnehavebørn, placeret i et dejligt grønt og børnevenligt område. Elverhøj ligger tæt på SFO med gode stisystemer til skole og områdets villakvarter. Elverhøj består af to huse, som ligger tæt på hinanden, med en vej imellem.

Vuggestuen har et fantastisk udeområde. Der er gynger, ruchebane, græshøj, cykelbane og en stor sandkasse. Her er børnene stort set ude hver formiddag, og får trænet deres motoriske udvikling. Vuggestuen har lyse og børnevenlige grupperum.

Børnehaven har en stor kuperet legeplads, med bålhytte, gynger, rutsjebane, stor cykelbane, fodboldbane og masser af græs. Der er gode muligheder for at børnene kan få brugt deres kroppe og sanser, samt at kunne lege uforstyrret i mindre grupper. Børnehaven har gode lyse lokaler og i hjertet af børnehaven er vores motorik hjørne, fællesrum og køkken, hvor vores kostansvarlige laver mad til hele børnehuset.

For os er det vigtigt, at hvert barn bliver set, hørt og forstået. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og hvor barnet er i dets udvikling, samtidig med, at vi arbejder med fællesskaber. Det er i relationerne og fællesskaberne, vi udvikler os. Når børnene leger, kan de voksne enten lege med og være en legerollemodel eller observere børnenes leg og guide dem i legen, både i forhold til deres sociale og personlige udvikling, med fokus på at skabe læring og udvikling.

Kom gerne og besøge Elverhøj.

Vi ser frem til at møde jer.