Dagens program

Hverdagen på Fredensgård

Vi åbner hverdag 6.30 - 17.00 fredag lukker Fredensgård 16:00

Vi tilbyder morgenmad i vores fællesrum fra 6.30 til kl. 7.30 for både vuggestuebørn og børnehavebørn.

Cirka. kl. 7.30 fordeler vi os på grupperne. På stuerne foregår der leg aktiviteter, samt fokus på, at tage godt imod barnet som kommer løbet af morgen.

Cirka. kl. 8.30 for vuggestuebørnene og kl. 9.00 for børnehavebørnene serveres der formiddagsmad, som er brød og frugt. I forbindelse hermed vil der ofte være en samling med børnene, der består af sange, rim, samt forberedelse til dagen.

Herefter deles børnene op i mindre grupper, med fokus på forskellige pædagogiske aktiviteter over hele dagen, både ude og inde.

Ca. kl. 10.30 for vuggestuebørnene og kl. 11.00 for børnehavebørnene spises der middagsmad, fra eget køkken.

Efter frokost vil vuggestuebørn komme ud at sove, der vil også være vuggestuebørn, som sover i løbet af formiddagen. Vi tilpasser derfor måltider og aktiviteter til hvert enkelt barns rytme i vuggestuen.

Nogle børnehavebørn har stadig brug for at sove til middag, de sover på madras på deres gruppe.

Resten af børnehavegruppen er i leg og pædagogiske aktiviteter udenfor i middagsstunden, samt efter eftermiddagsmaden som serveres cirka 14.00.

Cirka kl. 15.45 samles børnehavegrupperne, vuggestuen vil mødes med børnehave omkring kl. 16.00.

Læs om vores kostpolitik her