Dagens program

Vuggestuens hverdag:

Vi åbner hver dag kl. 6:30 og er fælles med børnehaven, i vores fællesrum.

Kl. 6:30 til 7:30 tilbyder vi morgenmad i fællesrummet.

Ca. Kl. 7:30 går de fremmødte vuggestue børn sammen, inde på Månen.

Ca. kl 7:45 går alle vuggestue børn på egen stue.

Ca. kl. 8:30 holder vi samling på stuerne. Her får vi formiddagsmad, som består af lidt brød, frugt og vand.

Ca. kl. 9:00 er der forskellige aktiviteter. Vi prioriterer at arbejde sammen i vuggestuen og har mange aktiviteter på tværs af stuerne. Vi går ofte på ture, besøger forskellige steder i området, arbejder ud fra barnets nærmeste udviklingszone.

Ca. kl. 10:40 begynder vi at spise mad. Her sidder børnene på faste pladser. Der serveres mælk til.

Ca. 11:15 Middagslur. Når børnene har spist kommer de ud at sove i en krybbe / barnevogn. Her vil det være en god idé med et sove-/krammedyr og sut, hvis jeres barn bruger sådan.

Ca. kl. 14:00 serveres der eftermiddagsmad frugt og brød.

Ca. 14:30 vil der være små aktiviteter, det kan både være indenfor men hovedsagelige ude på legepladsen.

Disse tidspunkter er vejledende og med hensyntagen til det enkelte barns behov.

Ca kl. 16:00 går vuggestuen i fællesrummet.

Vuggestuen lukker kl. 17:00 hver dag undtagen om fredagen, hvor vi lukker kl. 16:00

Børnehavens hverdag:

Vi åbner hver dag kl. 6:30, og er fælles med børnehaven i vores fællesrum.

Kl. 6:30 til 7:30 tilbyder vi morgenmad.

Ca. Kl. 7:30 åbner en af stuerne i børnehaven.

Fra ca. kl. 7:45 er alle børnehavestuer åbne og der er leg på stuen.

Ca. kl. 9:00 er der samling her får børnene brød og frugt. Her bliver der fortalt hvad der skal foregå i løbet af dagen.

Det kan være ture ud af huset, leg på legepladsen, værkstedsarbejde, maling m.m. planlagte aktiviteter er ud fra barnets nærmeste udviklingszone.

Ca. kl. 11:00. Serveres der mad.

Har jeres barn brug for at sove til middag, har vi små senge. Hvert barn har deres egen seng, det vil være en god ide at medbringe sove-/krammedyr, hvis jeres barn har sådan et.

De børn der ikke sover, går på legepladsen. Hvor der vil være forskellige aktiviteter på tværs af stuer.

ca kl 13:40-14:00 kommer børnene ind fra legepladsen og vi afholder hviletid. Her får hvert barn et tæppe de kan ligge på. Der er ikke lagt op til at børnene sover, men indimellem sker dette og vi vækker dem i forhold til de individuelle aftaler vi har lavet med jer forældre. Vores erfaring viser os at de at børnene får et hvil, hvor de kan bearbejde formiddagens mange sanseindtryk, blandt andet er med til at styrke børnenes sociale og kognitive udvikling. Vi oplever en mere harmonisk børnegruppe om eftermiddagen og børnene har mere overskud til at indgå i legerelationer om eftermiddagen.

Ca. kl. 14:00 er børnene igen blevet sultne, og får tilbud frugt og brød

Resten af eftermiddagen foregår med leg og forskellige aktiviteter ud fra barnets spor og udviklingszone. Dette kan både være inde og ude på legepladsen.

Ca kl 15:30 Går børnehaven sammen på to stuer.

Ca kl 16:30 mødes børnehavebørn og vuggestuebørn i fællesrummet

Børnehaven lukker kl. 17:00 hver dag undtagen om fredagen, hvor vi lukker kl. 16:30

Læs om vores kostpolitik her