Opstart

Hvis I ønsker at få Jeres barn i Børnehuset Skovtroldene, skal I trykke på  "skriv dit barn op".

Ønsker i at se vores institution inden I skriver jeres barn op, er I velkommen til at ringe til tlf. 87 94 24 80.

Når I har fået tildelt pladsen, modtager I et velkomstbrev fra os, I er nu velkommen til at ringe og aftale et besøg sammen med Jeres barn.

Der vil også være mulighed for at få en opstartssamtale inden jeres barn starter i Skovtroldene, af 1/2 times varighed, hvor I fortæller os om jeres barns livshistorie, rytmer og vaner, så vi kan modtage jeres barn så godt som muligt.

Kontakt jeres kommende stue et par uger inden start og aftalt et møde – mødet vil primært ligge i tidsrummet 12-14.

Hvor lang tid en indkøring kan tage, er meget forskelligt, her er det vigtigt at vi kigger på barnet og dennes trivsel. I fællesskab finder vi en god proces.

Overgange fra vores vuggestue til børnehaven.

Vi vil bestræbe os på at overgangen fra vuggestuen til børnehaven bliver så god og nænsom som muligt. Vi vil løbende i takt med at børnene bliver ældre og nærmer sig børnehave alderen, ofte besøge børnehaven.

Vi opfordrer Jer til at kontakte personalet på den stue jeres barn skal gå på. Overgangen til børnehaveafd. sker i den måned barnet fylder 2 år og 9 måneder.