Dagens program

Vuggestuens hverdag:

Vi åbner hver dag kl. 6.30, og åbner Skovtroldene i vuggestuen

Kl. 6.30 til 7.30 tilbyder vi morgenmad

Ca. Kl. 8.00 går vi på hver vores stue.

Ca. kl. 9.00 holder vi samling på stuerne. Her får vi formiddagsmad, som består af lidt brød, frugt og vand.

Ca. kl. 9.30 er der forskellige aktiviteter. Vi prioriterer at komme ud at lege på vores legeplads. Vi går ofte på ture, besøger forskellige steder i området, arbejder ud fra barnets nærmeste udviklingszone.

Ca. kl. 10.30 begynder vi at spise mad. Her sidder børnene på faste pladser.

Ca. 11.15 Middagslur. Når børnene har spist kommer de ud at sove i en krybbe / barnevogn. Her vil det være en god idé med et sove-/krammedyr, hvis jeres barn bruger sådan et.

Ca. kl. 14.00 serveres der eftermiddagsmad frugt og brød.

Ca. 14.30 vil der være små aktiviteter, det kan både være indenfor eller ude på legeplads.

Disse tidspunkter er vejledende og med hensyntagen til det enkelte barns behov.

Vuggestuen lukker kl. 17.00 hver dag undtagen om fredagen, hvor vi lukker kl. 16.00

Børnehavens hverdag:

Vi åbner hver dag kl. 6.30, og åbner Skovtroldene i vuggestuen

Kl. 6.30 til 7.30 tilbyder vi morgenmad

Ca. Kl. 7.30 åbner stuerne i børnehaven.

Fra ca. kl. 7.30 er der leg på stuen.

Ca. kl. 9 er der samling her får børnene brød og frugt. Her bliver der fortalt hvad der skal foregå i løbet af dagen.

Det kan være ture ud af huset, leg på legepladsen, værkstedsarbejde, maling m.m. planlagte aktiviteter er ud fra barnets nærmeste udviklingszone.

Ca. kl. 11.00. Serveres der mad. Vi har frokost ordning.

Har jeres barn brug for at sove til middag, har vi små senge, hvert barn har deres egen seng, det vil være en god ide at medbringe sove-/krammedyr, hvis jeres barn har sådan et.

Ca. kl. 14.00 er børnene igen blevet sultne, og får tilbud frugt og brød

Resten af eftermiddagen foregår med leg og forskellige aktiviteter ud fra barnets spor og udviklingszone.

Børnehaven lukker kl. 17.00 hver dag undtagen om fredagen, hvor vi lukker kl. 16.00

Læs om vores kostpolitik her