Opstart

Opstart på Fredensgård

Ønsker i at få jeres barn på Fredensgård, skal i trykke på fanen "skriv dit barn op".

Ønsker i at se vores institution, inden i skriver op, er i velkomne til at ringe på  87 94 23 85 for at aftale en tid til fremvisning. Ved en fremvisning får i mulighed for at mærke og se stedet, så i føler jer mere trygge og sikre på at træffe det rette valg for jeres barn. Vi vil her også stå til rådighed for de spørgsmål, i måtte have.

Vi sender et velkomstbrev til jer, når jeres barn har fået tildelt en plads på Fredensgård. Her bliver i bedt om at ringe og aftale et besøg på Fredensgård med jeres barn.

Når I kommer på besøg, aftales det med pædagogen på gruppen, hvornår I har en opstartsamtale. Her  ønsker vi  at  få så mange informationer som muligt fra jer forældre omkring jeres barn. Vi vil rigtig gerne kopiere det, vi har mulighed for, som virker for jer i hverdagen omkring jeres barn. Det, har vi erfaring for, virker godt for barnet i overgangen.

Hvor lang tid en indkøring kan tage, er meget forskelligt. Her er det vigtigt, at vi kigger på jeres barns reaktioner og humør, jeres barn skal have nogle positive oplevelser fra start. I fællesskab finder vi en god proces, der er tilpasset jeres barn. Vi har også erfaring for, at jo mere trygge i forældre er for at aflevere, jo hurtigere bliver jeres barn tryg ved stedet og de voksne. Derfor vil vi i en opstart den første tid have fokus på en tættere dialog med jer forældre.

I overgangen fra vuggestue til børnehave vil vi bestræbe os på at skabe en nænsom overgang som muligt. Vi vil løbende, i takt med at børnene bliver ældre og nærmer sig børnehave alderen, ofte besøge børnehaven. Vuggestuens og børnehavens børn er også samlet først og sidst på dagen og ligeledes ved særlige lejligheder.